lördag 30 juni 2012

SKRIVA!


- Du måste berätta för fler!

- Skriv, sa min lilla väninna Mimmi när jag hade avslutat historien.

Vi satt med ett svalt glas rosé på Stora Torget i Visby och det var inte första gången jag hörde de orden efter en berättelse om den mest dramatiska tiden i mitt liv. Alla som lyssnat har haft svårt att tro att allt detta kunde hända en kvinna som mig. Och att jag överlevt.

Men jag vet att verkligheten måste bearbetas för att hålla till spännande läsning. Kanske ska det vara i romanform... Processen har pågått länge inom mig. Så när jag fick tidskriften SKRIVA i min hand, tänkte jag att nyckeln till skrivkrampen skulle finnas där inne bland de snyggt redigerade tidningssidorna.

Men snarare verkar mitt oförlösta bokprojekt likna ombyggnaden av Stora Torget. Det har tagit alldeles för många år och alla kommer aldrig att bli nöjda med resultatet.



Läs mer Gotland&Världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar