måndag 21 maj 2012

Grannsämja - not!



Min närmaste granne ville ha hjälp med att formulera annonstext till Tradera. Hon blev arg på mig när jag inte hade tid. Det var något år sedan och därefter har hon inte hälsat när vi mötts. Förrän vid informationen i nya tvättstugan. Jag noterade att hon var där, det var var allt.

Nu ser jag något som liknar en demonstration, ett sätt att stänga mig ute helt.

Först kom det upp en spaljé som kläddes med frottéhanddukar. De blev blöta och blåste ner i regnet. Då kom duschdraperi nummer ett. Det fladdrade och slog som ett segel i blåsten på tredje våningen. Så nu har jag fått ett prickigt duschskynke att titta på. Färgglatt! Visserligen blåste det ner helt och hållet i helgen, men nu är det uppsatt och på plats igen.


Jag skrattar för mig själv här i min öppna idyll och tänker att grannen kanske tänker duscha ute i sommar. Fortsättning lär följa. Jag har egentligen bara en sak att tillägga i sammanhanget. Det är att jag önskar att någon hade hjälpt henne med att sätta spaljén rakt. Så svårt kan det inte vara att följa rutorna. Eller så vet hon att jag är en person som vill ha ordning och reda, räta linjer och raka rör och vill retas lite extra.




Tråkigt när inte grannsämja råder, men det är ju som med andra relationer. Det fungerar inte alltid med alla. Själv har Zlatan och jag det skönt här på andra sidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar