söndag 13 maj 2012

Nu är det klippt


Jag klipper mig själv. Helt vansinnigt egentligen. Håret har alltid varit viktigt för mig och egentligen var det frisör jag ville bli, men se det såg min pappa till att förhindra. Han hade andra planer för mig och med sina goda kontakter låg han steget före när jag försökte få plats som elev på någon damfrisering efter studenten.

Sedan jag nu flyttat till Gotland har jag inte lyckats hitta någon som klipper mig som jag vill. Det kanske handlar om att de inte förstår vad jag vill. Jag är inte nöjd med det jag själv åstadkommer heller. Men jag slipper i alla fall betala för att vara missnöjd.

I morgon börjar en ny vecka i Oslo tingsrätt. De senaste dagarna måste känts som en mardröm för åhörarna. Tills brodern till en av de döda på Utöya reste sig och kastade en sko på Anders Behring Breivik. Det utbrottet fungerade som en utlösande ventil inte bara för den sörjande brodern utan för många som helt i den norska andan länge suttit och gråtit i tysthet. De har varit så otroligt duktiga och behållit den värdighet som som statsminister Jens Stoltenberg satte som agenda direkt efter attentaten 22 juli.

Läs mer "Gotland&Världen" "Min vardag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar